• Writer's picturefaiscavoadora

Formação em animação intercultural e linguística, para profissionais I Training for professionals

[PT]

De 16 a 21 de Fevereiro, estivemos com um grupo de profissionais da animação social e ensino vocacional de várias regiões de França, para um seminário de formação sobre projetos interculturais e mobilidade europeia com fins de aprendizagem. Neste âmbito, facilitamos sessões formativas sobre animação intercultural e linguística, e educação não - formal no acompanhamento de jovens com pouco acesso à mobilidade. Também foi oportunidade para fortalecer a compreensão mútua entre as várias profissões e entidades parceiras, e preparar as próximas mobilidades em Lisboa de jovens dos liceus profissionais do Norte de França. Este seminário foi organizado pelos Ceméa Nord - Pas de Calais , em parceria com a Faísca e o Clube Intercultural Europeu , com um financiamento do programa Erasmus+ e o apoio pedagógico de dock europe e.V.

[ENG]

From 16 to 21 February, we were part of the hosting a team for a group of social workers and vocational school teachers from various regions of France for a training seminar on intercultural projects and European mobility for learning purposes.

In this context, we facilitated training sessions on intercultural and language animation and non-formal education in the context of work with young people who have limited access to mobility. It was also an opportunity to strengthen mutual understanding between the various professions and partner entities, and to prepare the next mobility in Lisbon of young people from vocational schools in Northern France.

This seminar was organized by Ceméa Nord - Pas de Calais, in partnership with Faísca and the Clube Intercultural Europeu, with funding from the Erasmus+ programme and pedagogical support from dock europe e.V.

17 views0 comments